MATEMATIKA Arloa
Estatistika
3. jarduera
5 de 6
0%

3. jarduera

Datu estatistikoak interpretatzen

Ikusi duzuen bezala, estatistika oso baliabide garrantzitsua da zenbait motatako datuak interpretatzeko. Jarduera hau egiteko, estatistikari bilakatuko zarete.

Jarduera egiteko, taldeka jar zaitezkete. Taldeek 3 lagunekoak izan behar dute gehienez. Testu-prozesadore berarekin jarraituko duzue lanean, proposatutako galderei erantzuteko. Erabili orain arteko fitxategi bera eta idatzi jarduera honen izenburua bertan.

Seguru aski, entzungo zenuten inoiz erretzeak biriketako minbizia izateko arriskua areagotzen duela. Azter ditzagun Txilen egindako lan batetik jasotako datuak.

Taula honetan, Txileko biztanleria osoa ageri da, sexuaren arabera banatuta, bai eta biriketako minbizi-kasuak ere:

Biriketako minbizia dute
Sexua
Bai
Ez
Guztira

Emakumeak

721

7.668.019

7.668.740

Gizonezkoak

1.944

7.445.751

7.447.695

Guztira

2.665

15.113.770

15.116.435

Iturria:http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-98872008001000006

Jarduera

Taula aztertu ondoren, erantzun galdera hauei:

  • Txilen biriketako minbizia duten pertsonak kontuan hartuta, zein da "emakumeak" kategoriaren maiztasun erlatiboa? Eta biriketako minbizia duten "gizonezkoak" kategoriaren maiztasun erlatiboa?

  • Zuen ustez, eragin bera al du biriketako minbiziak Txileko gizonezko eta emakumeengan? Erantzuna ezezkoa bada, gaitz horrek zer taldetan duela eraginik handiena esango zenukete?

Taula honek biriketako minbizia duten txiletarrak soilik hartzen ditu kontuan (2.665 pertsona), eta erretzen duten ala ez kontuan hartuta sailkatu dira. Taula hau lortu dugu:

Sexua Emakumea Gizonezkoa Guztira (gaitza dutenak)
Erretzen du

BAI

303

1.672

1.975

EZ

418

272

690

Guztira

721

1.944

2.665

Iturria:http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-98872008001000006

  • Bete taula hori bera, maiztasun erlatiboak erabiliz. Hartu lehen lerroa, erreferentzia gisa:

Sexua

Emakumea

Gizonezkoa

Guztira (gaitza dutenak)

Erretzen du

BAI

EZ

………..

…………

………..

Guztira

……….

…………

1

  • Txilen gaitza duten pertsonetatik ehuneko zenbat da emakume erretzailea?

  • Txilen gaitza duten pertsonetatik ehuneko zenbat da emakume ez-erretzailea?

  • Txilen gaitza duten pertsonetatik ehuneko zenbat da erretzailea? Zuen ustez, ondoriozta al daiteke erretzea kaltegarria dela osasunerako? Zergatik?

Erretzaileen taldea soilik kontuan hartuta eta kalkulagailu digitalaren laguntzaz, bete taula hau, maiztasun erlatiboak zehaztuz:

Sexua

Emakumea

Gizonezkoa

Maiztasuna

Erretzen du

BAI

…….

  • Erretzen duten pertsonetatik ehuneko zenbat da biriketako minbizia duen emakumea? Eta gizonezkoa? Azaldu nola lortu dituzuen zenbaki horiek.

  • Zuen ustez, Txilen erretzen duten gizonezkoek erretzen duten emakumeek baino arrisku handiagoa al dute biriketako minbizia izateko? Azaldu erantzuna.

Egin azterketa bera, ez-erretzaileen taldea kontuan hartuta:

Sexua

Emakumea

Gizonezkoa

Maiztasuna

Erretzen du

EZ

  • Erretzen ez duten emakumeetatik ehuneko zenbatek du gaitza?

  • Ondoriozta al daiteke erretzaileak ez diren pertsonetatik emakumeak direla gaitza izateko aukera handiena dutenak?

Inprimatu zuen lan guztia eta ez ahaztu grafikoak itsastea. Hitz egin ikaskideekin lortutako emaitzei buruz. Bat al datoz emaitzak? Jarduera egitean, zer zailtasun izan dituzue?

Kalkulagailua

Egin klik irudian, kalkulagailua erabiltzeko.

Zalantzarik izanez gero, erabili eskuliburua.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011 ZUZENDARITZA: Narcís Vives KOLABORATZAILEAK: PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez EGILEA: Marcel David Pochulu, Laura Zingaretti eta Mª Cristina Pérez GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l. MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest