Vivimos rodeados de imaxes. As imaxes teñen un valor expresivo que está intimamente ligado á intención de comunicación do autor e aos coñecementos do receptor aos que vai dirixida a imaxe.
A interpretación que se realiza das imaxes pode ser obxectiva (cando ofrece un só significado e non está aberta a segundas interpretacións) ou subxectiva (cando ofrece varios significados e máis información que a mera imaxe representada).
Imaxe Volumétrica | Esculturas | Imaxe Seriada | Gravado |
---|---|---|---|
Maquetas | Artes gráficas | ||
Módulos Xeométricos | Imaxe Fotográfica | Artística | |
Imaxes Artísticas 2D | Debuxo | Documental | |
Pintura | Publicitaria | ||
Imaxes Artísticas 3D | Escultura | Imaxes en movemento | Cine |
Imaxes Técnicas | Arquitectura | Vídeo | |
Enxeñaría | Imaxe Digital 2D | Bitmap | |
Deseño | Vectorial | ||
Decoración | Imaxe Dixital 3D | Realidade virtual |
As características ou atributos das imaxes son:
2.1 Grao de figuración: Refírese á representación figurativa da imaxe representada.
2.2 Grao de iconicidade: Esta en función do nivel de realismo da imaxe respecto ao corpo ou obxecto representado.
2.3 Complexidade / simplicidade: Está relacionado coa cantidade de información que a imaxe nos proporciona. Un azulexo da Alhambra ten menos información que unha fotografía.
2.4 Calidade técnica: Segundo a calidade técnica alcanzada nunha imaxe está pode ser considerar boa ou mala.
2.5 Orixinalidade: Estaría no extremo oposto da vulgaridade e tería que ver coas imaxes consideradas como pouco correntes ou fóra do normal.
Todas as imaxes que podemos observar teñen unha finalidade concreta que vén determinada pola mensaxe visual que o emisor lle quixo dar.
3.1 Informativa:Transmiten unha noticia, anuncia un evento ou promove un produto destacando as súas calidades.
3.2 Exhortativa: Trata de convencer ao receptor para que faga o que propón a mensaxe. Utilízase principalmente en publicidade.
3.3 Recreativa: As imaxes recreativas teñen como principal obxectivo entreter. Os cómics, as películas, imaxes de revistas, obras de teatro, monicreques...
3.4 Estética: Son obras de arte que expresan sentimentos e beleza.
4.1 Dimensións da imaxe: O tamaño condiciona totalmente a imaxe.
4.2 Nivel de observación ou percepción: Mide tanto a calidade da imaxe coma os factores que impiden ou molestan na súa visión.
4.3 Clasificación: Utilizaremos o esquema formulado anteriormente, xa que nos resulta moi útil para establecer as diferentes funcións para as que foron creadas.
4.4 Características ou atributos das imaxes: Definidas anteriormente.
O traballo consistirá en realizar a seguinte actividade
Tempo de execución: dúas sesións.
Para realizar a vosa investigación e poder desenvolver o traballo, teredes que acceder ás seguintes páxinas e consultar a información da introdución.
http://recursostic.educacion.es/bancoimagenes/web/
http://plasticavisual.blogspot.com.es/2011/10/finalidad-expresiva-de-las-imagenes.html
http://aal.idoneos.com/index.php/Revista/A%C3%B1o_10_Nro._10/Lectura_de_im%C3%A1genes
http://enebro.pntic.mec.es/~phum0000/cam/tematres.htm
http://www.slideshare.net/pepepardo/bloque-4-la-lectura-de-imgenes-i
http://www.slideshare.net/enplastica/la-lectura-objetiva-de-imagenes
Puntuación | Incompleto 1 | Medio 1,5 | Ben/Excelente 2/2,5 |
---|---|---|---|
Traballo e presentación final: | O alumno non traballou o suficiente. O resultado xeral non é bo. | A actuación do alumno foi a adecuada aínda que sería mellorable. | O alumno traballou de forma axeitada. A presentación final é clara e ordenada. |
Traballo de Investigación | A investigación é insuficiente e faltan datos. | A investigación é correcta. | A investigación é profunda e está baseada nos enlaces recomendados. |
Actividade 1: Localización das imaxes. | O resultado é desordenado e incompleto. | A análise está algo incompleta pero reflicte a maioría dos aspectos requiridos. | A análise é completa e está estruturada de xeito clara e ordenada. |
Actividade 2: Análise das imaxes | O traballo é pouco creativo ou incorrecto, non transmite a idea que pretende transmitir. | El trabajo es correcto pero mejorable. | O traballo é correcto pero mellorable. O traballo é creativo, atractivo e responde perfectamente ao que se requiría no exercicio. |
Unha vez finalizado o traballo os alumnos terán reflexionado sobre a forma de percibir as imaxes e os diferentes condicionantes. Así como na utilización que se realiza das imaxes.
Tamén se realizará unha reflexión en grupo sobre a utilización do traballo realizado, sobre as súas vantaxes e inconvenientes e sobre o que aprendeu.