1. Formato:
Podemos definir o formato como o espazo onde se desenvolve a composición dunha obra plástica. Este fai referencia á forma, tamaño e orientación espacial da devandita superficie ou soporte.
Tipos de formatos:
Planos | Tridimensionais | (Formato esférico) Irregulares |
---|---|---|
Horizontal ou apaisado Vertical ou retrato Cadrado Circular Triangular | Los formatos tridimensionales adoptan orientaciones espaciales similares a la de los formatos planos.Producen sensación de vértigo. Las cúpulas. | Os formatos tridimensionais adoptan orientacións espaciais similares á dos formatos planos. Produce sensación de vertixe. As cúpulas. Producen un efecto visual de dinamismo e liberdade. Adóitanse utilizar nas mensaxes publicitarias infantís e xuvenís e nas viñetas de cómics. |
É a forza que pouse un elemento dentro dunha composición para atraer ou repeler aos demais elementos que se encontran próximos a el.
O peso dun elemento vén determina non só polo seu tamaño senón pola posición en que este ocupe respecto do resto de elementos.
Factores (ademais do propio peso do obxecto):
É o estado no que as forzas que operan no corpo se compensan mutuamente chegado a unha situación de repouso.
Na arte, o equilibrio relaciónase principalmente co peso compositivo, a dirección e a anisotropía (calquera cambio de escala dunha figura ou un corpo).
O equilibrio determina o lugar que debe ocupar cada elemento para que a proposta visual global (a imaxe) teña sentido.
Clasificación:
a) Equilibrio compositivo estático: O equilibro estático pódese conseguir mediante a utilización de 3 técnicas:
Clasificación de simetrías:
Segundo a Xeometría:
Segundo a Exactitude:
b) Equilibrio compositivo dinámico
O equilibro compositivo dinámico prodúcese cando non existe relación simétrica na composición, ao introducir unha desigualdade na repartición de volumes sendo as forzas visuais diferentes.
O resultado é unha composición onde necesariamente o todo adquire un carácter de global sobre as partes.
Baséase no uso de catro técnicas compositivas:
Analizamos os tres tipos de liñas estruturais (vertical, horizontal e diagonal) que nos xeran unha composición simétrica. Pero temos outra forma de dividir o espazo resultando partes asimétricas e non por isto a visión do conxunto é desequilibrada ou incoherente é o que acontece cando utilizamos a sección áurea.
Unha aplicación directa da sección áurea en fotografía é a regra dos dous terzos. Consiste en dividir o formato en tres partes na horizontal e outras tres na vertical. As zonas de máximo interese ou atracción sitúanse arredor dos puntos de intersección
O traballo consistirá en realizar a seguinte actividade:
Tempo de execución: Dúas sesións.
Para realizar a vosa investigación e poder desenvolver o traballo, teredes que acceder ás seguintes páxinas e consultar a información que hai na introdución.
http://www.slideshare.net/konbob/ud4-esquema-compositivo
http://www.slideshare.net/guest415412/la-composicin-presentation
http://imageneso.blogspot.com.es/2009/06/la-composicion.html
http://www.escenografia.cl/comp.htm
http://www.aloj.us.es/galba/digital/cuatrimestre_ii/imagen-pagina/composic3.htm
http://www.telecable.es/personales/juandecan/3eso/unidad2/uni02analisisdeformas.htm
http://concurso.cnice.mec.es/cnice2005/96_ritmo_simetria/curso/index.html
http://www.fotonostra.com/grafico/equilibriosimetrico.htm
http://www.ojodigital.com/foro/content/la-regla-de-los-tercios-272/
Imaxe | Formato | Pesos: distribución das masas | Equilibrio | Tipo de equilibrio | Esquema da regra dos dous tercios |
---|---|---|---|---|---|
Francisco de Goya El pelele, Banco de imaxenes INTEF | |||||
Torre do reloxo, Dubái, Emiratos Árabes Unidos Banco de imaxes INTEF |
Puntuación | Incompleto 1 | Medio 1,5 | Ben/Excelente 2/2,5 |
---|---|---|---|
Traballo e presentación final: | O alumno non traballou o suficiente. O resultado xeral non é bo. | A actuación do alumno foi a adecuada aínda que sería mellorable. | O alumno traballou de forma axeitada. A presentación final é clara e ordenada. |
Traballo de Investigación. | A investigación é insuficiente e faltan datos. | A investigación é correcta. | A investigación é profunda e está baseada nos enlaces recomendados. |
Uso das TIC. | Dificultades na utilización correcta dos recursos informáticos propostos. | Algúns problemas na utilización correcta dos recursos informáticos propostos. | Utilización moi correcta dos recursos informáticos propostos e mesmo doutros programas. |
Actividade 1: Análise das imaxes. | O resultado é desordenado e incompleto e a análise non reflicte ningún dos aspectos requiridos. | A análise está algo incompleta pero reflicte a maioría dos aspectos requiridos. | A análise é completa e está estruturada de xeito clara e ordenada. |
Unha vez finalizado o traballo: Os alumnos terán reflexionado de forma individual sobre diferentes elementos que temos que ter en conta nunha composición.
En grupo reflexionasen sobre está forma de traballar, as súas vantaxes e inconvenientes e sobre o que aprendeu.