O noso ámbito está constituído por multitude de elementos tanto naturais coma artificiais (árbores, casa, animais, etc...) que teñen distintas formas, podemos afirmar que a forma é a identidade de cada elemento.
Orixe |
|
---|---|
Natureza |
|
Configuración |
|
Aparencia |
|
Todo o que vemos ten unha forma que o caracteriza. A forma como aparencia leva implícita unha serie de atributos que nos permiten distinguilas unhas doutras.
Configuración | Refírese á estrutura da forma, está pode ser plana (bidimensional) ou con volume (tridimensional). |
---|---|
Tamaño ou proporción | Este establécese por comparación coas formas que a rodean sendo o contexto un factor determinante |
Materia | Composición física da forma que a determinan e condicionan, a iluminación, peso, cor, etc. |
Posición e situación ou localización | Fai referencia á súa colocación e situación da forma ante o observador. Influíndo tanto o punto de vista escollido coma as características fisiolóxicas e culturais de observador. |
As formas bidimensionais (2D) | Estruturas | Apertas/ pechadas |
---|---|---|
Relacións | De distanciamento: Cando as formas están no espazo sen tocarse. | |
De toque (contacto). As formas ordenadas no espazo tócanse sen perder a súa identidade. | ||
De superposición. As formas ordenadas no plano unha sobre enriba da outra. | ||
De penetración. Fórmanas relaciónanse introducíndose unha dentro da outra pero sen perder a súa identidade como forma. | ||
De unión ou fusión. Dúas formas únense fundíndose nunha soa. | ||
De subtracción. Cando unha das formas elimina a parte na que entre en contacto coa outra. Xerando unha zona baleira na forma. | ||
As formas tridimensionais (3D) | As formas tridimensionais desenvólvense no espazo, non xa no plano, sendo esta a súa primeira e principal diferenza no sentido perceptual, con relación ás planas. Pódense observar dende varios puntos de vista. As formas tridimensionais, precisamente por selo, é dicir, por desenvolverse sobre as tres dimensións, son capaces de adquirir un moi elevado grao de iconicidade. |
O traballo consistirá en realizar a seguinte actividade:
Tempo de execución: Dúas sesións.
Unha táboa con catro columnas na primeira colocásese a imaxe, na segunda clasificásese as formas, na terceira indicásense as diferentes calidades das formas e na cuarta comentásese a organización e estrutura da forma. Hai que xustificar cada un dos apartados.
Para realizar a vosa investigación e poder desenvolver o traballo, teredes que acceder ás seguintes páxinas e consultar a información que hai na introdución.
http://imageneso.blogspot.com.es/2009/06/la-forma.html
http://recursostic.educacion.es/artes/plastic/web/cms/index.php?id=140
https://sites.google.com/site/escuelana528laforma/elementos-que-configuran-la-forma
http://imageneso.blogspot.com.es/2009/06/bidimensionales-y-tridimensionales.html
Puntuación | Incompleto 1 | Medio 1,5 | Ben/Excelente 2/2,5 |
---|---|---|---|
Traballo e presentación final:: | O alumno non traballou o suficiente. O resultado xeral non é bo. | A actuación do alumno foi a adecuada aínda que sería mellorable. | O alumno traballou de forma axeitada.. A presentación final é clara e ordenada. |
Traballo de Investigación. | A investigación é insuficiente e faltan datos. | A investigación é correcta. | A investigación é profunda e está baseada nos enlaces recomendados. |
Uso das TIC. | Dificultades na utilización correcta dos recursos informáticos propostos. | Algúns problemas na utilización correcta dos recursos informáticos propostos. | Utilización moi correcta dos recursos informáticos propostos e mesmo doutros programas. |
Actividade 1: Primeira fase.Localización das imaxes. | O traballo é pouco creativo ou incorrecto, non se corresponde co esquema indicado. | O traballo é correcto pero mellorable. | O traballo é creativo, atractivo e responde perfectamente ao que se requiría no exercicio. |
Actividade 2: Segunda fase. Análise das imaxes. | O resultado é desordenado e incompleto e a análise non reflicte ningún dos aspectos requiridos. | A análise está algo incompleta pero reflicte a maioría dos aspectos requiridos | A análise é completa e está estruturada de xeito clara e ordenada. |
Unha vez finalizado o traballo:
Os alumnos terán reflexionado de forma individual sobre as diferentes formas que temos no noso ámbito e como se relacionan.
En grupo reflexionasen sobre está forma de traballar, as súas vantaxes e inconvenientes e sobre o que aprendeu.