MATEMATIKA Arloa
Irakasleentzako gida
Orientabideak
2 de 16
0%

Orientabideak

1. JARDUERA: ZATIKIAK AZTERTZEN. (SAIO BAT)

Ikasleak jardueran murgiltzeko, diapositiba-aurkezpen bat proposatzen da, zatikiak, haien sailkapenak eta adierazpenak, eta haiei buruzko ideiak jaso ditzaten. Garrantzitsua da jarduna gidatzea eta koordinatzea; izan ere, irakasleen eta ikasleen arteko elkarrekintzaren bitartez zatikien kontzeptuetara hurbiltzea da asmoa, eta ez ikasleek era autonomoan egitea.

Jasotako informazioarekin txosten bat prestatu beharko dute, testu-prozesadorean, zatikiaren esanahia, zatikien gaien izenak, motak eta adibideak azalduz. Garrantzitsua da ikasleen eta irakaslearen arteko bateratze-lana, sor litezkeen akatsak zuzentzearren.


1. jarduera.

2. JARDUERA. LURSAILA ZATITZEN. (SAIO BAT)

Aurreko saioan bereganatutako kontzeptuak erabiliz, problema bat ebatzi beharko dute ikasleek: lursail bat zatitu beharko dute, hiru labore mota ereiteko. Ariketa hau ebazteko, geometria edo marrazteko softwarea erabiltzea gomendatzen da (Geogebra edo Draw, hurrenez hurren) landu beharreko lursailaren eskema egiteko. Problemak zehazten du lursailaren zein zati hartuko duen labore bakoitzak; ez, ordea, nola banatu. Beraz, lur zatien diseinuari buruzko arrazoiak eman beharko dira.

Helburua ez denez zuzenki bat zati berdinetan banatzea, komeni da zailtasunik ez jartzea. Hortaz, garrantzitsua da, softwarea erabilerraza izatea ikasleentzat; Draw erabiltzea gomendatzen da. Horrez gain, lursailak beste dimentsio batzuk izatea ere plantea dezake irakasleak, zuzenki bat zati kongruentetan banatzeko estrategiak lantzeko.

Problemak ebaztean, zatiki baliokidearen kontzeptua erabili beharko dute ikasleek. Nahiz eta jardueran problema ebaztea planteatzen zaien ikasleei, zatiki baliokidearen kontzeptua baliatu behar dutenez, irakasleak erabakiko du noiz jabetuko diren zatiki kontzeptu horretaz: problema ebatzi aurretik edo problema ebatzi bitartean. Halaber, zatikien arteko batuketa zein kenketaren kontzeptuak ere modu intutiboan sartu nahi dira.

Jarduera honetan zatikien eta zenbaki hamartarren arteko lotura jorratzea ere planteatzen da; horretarako, laguntza-tutoriala aurkeztuko zaie, eta ondoren, jarduerako zatikiak zenbaki hamartarretan adierazteko eskatuko zaie.

Jardueraren bukaeran ikasleek erabaki beharko dute lursaila nola zatitu. 5 labore aukeratu eta labore bakoitza lursailaren zein zatitan erein adierazi beharko dute; ondoren, eskema bat egingo dute, hori azaltzeko.

Jarduera osagarri gisa, laboreen izen zientifikoak iker ditzakete ikasleek. Lana lehenago bukatu dutenei proposa dakieke jarduera hori; gainera, horrela, ikastaldearen aniztasuna aintzat hartzen dugu. Bestalde, jarduera osagarria ez denez matematikaren arlokoa, egin gabe ere gera daiteke.


2. jarduera.

3. JARDUERA. ZATIKIEI BURUZ GEHIAGO IKASTEN. (SAIO BAT)

Ikasleek beste problema bat ebatzi beharko dute aurreko saioetan landutako kontzeptuak erabiliz.

Proposatutako problema hau zailagoa da; izan ere, zatiki baten zatikia zer den eskemen bitartez landu nahi da. Kontzeptu hori erabilgarria izango da ondorengo ikasgaietan; zatikien arteko biderketa azaltzeko, alegia.

Irakasleak ikasleak bideratu beharko ditu lursailaren zatiketa egin behar dutenean, eta alde egokia aukeratzen lagunduko die. Halaber, taldean kontzeptu berriei (beste zatiki baten zatikia) buruzko eztabaida egin beharko dute, eta emaitzak zatiki baliokideen bidez nola adierazi ere aztertu beharko dute.

Baliabideen atalean bi animazio interesgarri proposatzen dira, jardueran zehar jorratutako edukiak eta lana indartzeko. Nahi izanez gero, ADEa erabiliz ere aurkez daitezke:

3. jarduera.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Marcel David Pochulu eta Mª Cristina Pérez
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest