INGURUNE Arloa
Lurreko koordenatuak, Planeta Urdina arakatzen
1. jarduera
3 de 7
0%

1. jarduera

GPSa erabiltzen ikasten

Iturria: http://www.iminweb.com

GPS gailuen bidez, Lurrean zer lekutan gauden zehatz-mehatz jakingo dugu. Gidariek, marinelek eta mendizaleek erabili ohi dituzte, bidean orientatzeko eta arriskuak saihesteko.

Gaur egun, gailu horiei esker, autoz goazenean askoz errazago iristen gara helmugara.

Seguru aski, zuetako askok erabili duzue inoiz edo behin GPS gailuren bat. Jarduera honetan, gailu horiekin izandako esperientziak azalduko ditugu eta haren erabilerari buruz mintzatuko gara.

Sekuentzia honetan zehar aukera izango duzue GPSarekin izandako esperientziak eta hari buruz zer dakizuen ikasgelan azaltzeko, bai eta ikaskideen iritziak entzuteko ere, eta horrela, GPSa zertarako erabiltzen den ikasiko duzue.

Jarraitu irakurtzen!

Jarduera

Ahal baduzue, lortu GPS gailu bat. Egin hainbat saio gelan: asmatu zenbait ibilbide, gailuak nola funtzionatzen duen ikusteko eta horri buruz hitz egiteko.

Azaldu ahoz zer dakizuen GPSari buruz eta zer-nolakoa izan den gailuarekin izandako esperientzia. Guztion artean, saiatu galdera hauei erantzuten:

  • Zertarako dira gailu horiek?
  • Baliagarriak al dira?
  • Nola funtzionatzen dute?
  • Erabili izan al dituzue inoiz?
  • Zer-nolako esperientzia izan duzue?
  • Baduzue GPS gailuekin zerikusia duen anekdotarik kontatzeko?

Ikasgelan hitz egitean, kontuan hartu behar dituzue arau hauek, komunikaziorako mesedegarriak baitira:

  • Hitz egiteko, altxatu eskua. Irakasleak hitza emango dizue. Guztiok aldi berean hitz egiten baduzue, ezin izango duzue jakin zer esperientzia izan duten besteek.
  • Ikaskide bat hitz egiten ari denean, entzun arretaz. Zer esango duen jakinda ere, adi-adi entzutea merezi du, besteok guri entzutea merezi dugun bezala.
  • Ez hitz egin gehiegi. Eskola-orduak mugatuak dira; erabili zuen txanda ideia garrantzitsuenak azaltzeko eta utzi alde batera gainerakoa.
  • Ez gelditu isilik. Azaldu gutxienez iritzi edo esperientziaren bat, iritzi guztiak baitira garrantzitsuak.
  • Ez inori barre egin. Jarrera desegokiak sobera daude eztabaidan. Ikaskideak errespetatzen badituzue, haiek ere errespetatuko zaituztete zuek.

Iritzi guztiak entzun ondoren, idatzi sortu diren ideia eta gogoetak. Ireki fitxategi erantsia eta erantzun galdera hauei.

  • Zer dira GPS gailuak? Azaldu zer dakizuen gailu horien erabilgarritasunari eta funtzionamenduari buruz?

  • Azaldu ikaskide batek zer esperientzia izan duen GPS gailuekin.
Gehiago jakiteko

Ikastetxearen inguruan helmuga jakin bat finkatuko dugu, eta taldeka, hara joango gara GPSa baliatuz. Hartara, orain artean GPSa erabiltzeko aukerarik izan ez duten ikasleek gailu hori erabiltzen ikasiko dute.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • INGURUNEAREN EZAGUERA ARLOAREN KOORDINAZIOA: Elena Anguera
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Pau Casacuberta
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest