INGURUNE Arloa
Lurreko koordenatuak, Planeta Urdina arakatzen
2. jarduera
5 de 7
0%

2. jarduera

Bidaia bat munduan zehar. Bigarren zatia

Bigarren zati honetan, are hobeto ezagutuko duzue zuei egokitutako monumentua, hari buruzko informazioa bilatu, ordenatu eta deskribapen laburra grabatuko baituzue.

Talde bakoitzak Interneten monumentuari buruzko informazioa bilatu eta deskribapen labur bat idatziko du. Testuak, gehienez hamabost lerro izango dituenak, galdera hauei erantzun beharko die:

  • Non dago monumentua?
  • Noiz eraiki zen?
  • Nork eraiki zuen?
  • Zertarako erabiltzen da/zen?
  • Zein dira ezaugarri garrantzitsuenak?

Informazio hori web-orri honetan aurkituko duzue: http://es.wikipedia.org .

Testuak argia izan behar du, ulergarria. Erabili ulertzen dituzuen hitzak soilik eta laguntza eskatu, ideia jakin batzuk nola adierazi ez badakizue. Testuaren egitura honelakoa izango da:

  • Sarrera (paragrafo bat)
  • Garapena (paragrafo bat edo bi)
  • Ondorioa (paragrafo bat).

Testua idazten amaitzean, irakurri ozen pare bat aldiz taldean. Ikusi ea ideiak ongi egituratura dauden eta ea testua edonork ulertzeko modukoa den.

Azkenik, bideo bat egingo duzue Google Earth programa erabiliz, gero gizadiaren ondare diren zortzi monumentu horiek ikasgelan aurkezteko.

Bideoa grabatzeko, aukeratu Google Earthen goiko menuko ikur hau:

Berehalaxe, nabigazio-leihoan, grabaketa-botoi hauek agertuko dira:

Ezkerreko botoia bideoa grabatzen hasteko da. Eskuinekoa, berriz, soinua grabatzeko.

Grabaketa egiteko aholkuak: grabatu testua ozen eta argi hitz eginez. Hitz egin bitartean irudia mugitu nahi baduzue, egin pixkanaka-pixkanaka; bestela, entzuleek arreta galduko baitute.

Saiatu irudiak zakarki ez mugitzen eta zoom-a gehiegi ez erabiltzen. Kamera mugitzen trebeak ez bazarete, hobe perspektiba ez baduzue aldatzen. Kontua ez da nabigatzen zeinen abilak garen erakustea, baizik eta ikaskideei monumentu bat erakustea.

Kontuan hartu lehen idatzitako testua Google Eartheko irudiak baino garrantzitsuagoa dela; hortaz, ez saiatu ekintzazko film bat egiten.

Gehiago jakiteko

Lurmundua. Jarduera: latitudea, longitudea eta ordu-zonak

http://www.k12science.org/curriculum/ musicalplates3/es/actividad_latylong.shtml

Web-orri honetan, munduko mapa bat paperean inprimatu eta zenbait jarduera egiteko aukera duzue. Horren bidez, latitude eta longitude kontzeptuak ulertuko dituzue.

Munduko zer lekutan nago?

http://www.ciese.org/ciberaprendiz/ latylong/latylong.htm

Latitude eta longitude kontzeptuei buruzko azalpena irudi bizidun eta guzti, (+) eta (-) zeinuen erabilera ulertzeko.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • INGURUNEAREN EZAGUERA ARLOAREN KOORDINAZIOA: Elena Anguera
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Pau Casacuberta
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest