Orientabideak
Orientabide metodologikoak
Sarrera: GPSa erabiltzen ikasten (saio bat)
Lehenengo jarduera honetan, ikasleek lurreko koordenatuen sistemak zer-nolako garrantzia
duen ulertuko dute. Horretarako, eskatu ikasleren bati GPS bat ekartzeko eskolara, eta hitz egin guztion artean haren funtzionamenduari
buruz. Eztabaidan ari direla, irakasleak ikasleei eskatuko die gailu horri buruzko ikuspuntuak, esperientziak eta ideiak
batak besteari adierazteko. Eztabaida horren bidez, aurrerago azalduko diren hainbat kontzeptu testuinguru jakin batean kokatuko
ditugu, eta ikasteko gogoa piztuko die ikasleei.
Aukerako jarduera gisa, GPS baten laguntzaz ibilbide txiki bat egin dezakete. Ibilbideak ez du zertan
ezezaguna izan ikasleentzat; are gehiago, bidea ezagutzen badute, GPSak proposatzen dien ibilbidea eta ikasleek egingo luketena
alderatu eta bat ez baldin badatoz, banan-banan azter ditzakete.
1. jarduera.
Garapena: Bidaia bat munduan zehar (bi saio)
Garapena bi saiotan banatu dugu, Google Earth erabiltzen ikasteko denbora behar baita.
Garapenaren lehen zatian, latitude eta longitude
kontzeptuak eta lurreko koordenatuen sistema zer diren azalduko dugu. Jarduerak egiteko behar dugun informazioa
sekuentzia didaktikoan dago. Informazio hori osatzeko, irakasleak gida honetan proposatutako bideoak eta web-erreferentziak
balia ditzake.
Jarduera hau egiteko, Google Earth programa erabiliko dugu. Garrantzitsua da ikasleek programa
hori erabiltzen ikasteko behar adina denbora izatea. Google Earth programa konplexua ez bada ere, erraztasunez nabigatzen
ikasteko denbora behar da. Arbel digitala baliatuz, irakasleak programan nabigatzeko moduak erakutsiko dizkie ikasleei.
Jarduera honetan, ikasleek taldeka gizadiaren ondare izendatutako zenbait lan aurkituko dituzte, eta
horretarako, koordenatuak erabiliko dituzte. Jarduera egitean, ordea, Google Earth programako bilaketa-tresna desaktibatuta
egongo da. Google Earthen Sareta aukera aktibatzean agertzen diren latitude- eta longitude-erreferentziak
baino ezin dituzte erabili.
Garapenaren bigarren zatian, ikasleek Interneten informazioa bilatu
eta deskribapen-testu bat idatziko dute, gehienez hamabost edo hogei lerro ingurukoa. Testu hori Google
Earthen monumentuaren aurkezpen-bideoa grabatzeko erabiliko dute.
2. jarduera.
Bukaera eta ebaluazioa: Grabaketen aurkezpena eta ebaluazioa (saio bat)
Azken jarduera honetan, talde bakoitzak bere deskribapen-bideoa aurkeztuko du. Bideoen
ebaluazioa egiteko, ikasleek ebaluazio-orria erabiliko dute. Irakasleak alderdi negatiboak zein positiboak balioesteko eskatuko
die ikasleei. Ikasleek bideoen alderdi negatiboak baino ez badituzte aintzat hartzen, baterako ebaluazioa ez da ikasteko lagungarria
izango eta talde-harremanak kalte ditzake.
Irakasleak, ostera, aurkeztutako lanen balorazioa egingo du amaierako orri honen bidez: fitxategi-eranskina.
Azkenik, sekuentzia didaktikoa amaitzeko, ikasleek lurreko koordenatuen sistemari eta haren onurei buruzko
talde-hausnarketa egingo dute.
3. jarduera.