Orientabideak
Erantzunak
1. jarduera. Inperioaren mugak (saio bat)
Kontsigna: Erroma eta erromatarrak film, liburu eta komiki askotan agertzen
dira. Ziur zuetako askok entzun, ikusi edo irakurri duzuela zerbait aspaldiko zibilizazio horretaz. Esan gauza horiek beste
ikaskideei, irakasleak zuen hitzak arbelean jasotzen dituen bitartean.
Xedea da ikasleek neurri batean adieraztea zer iritzi atera duten edo zer ikasitu duten Erromari buruz
film, komiki edo bidaien bidez.
Kontsigna: Erromatar armada K.a. 218. urtean iritsi zen Iberiar penintsulara, orain dela 2.200
urte baino gehiago. Hala ere, oraindik ere aurki ditzakegu haiek utzitako aztarnak. Hurrengo ariketa interaktiboan, Erromak
zer utzi zuen jakin ahal izango duzue.
Herri-lanak:
Hizkuntza-eragina:
Zenbaki erromatarrak:
Kontsigna: Egon zarete inoiz erromatar eraikin horietakoren
batean? Ezagutu ahal izan duzue filmetan ikusia zenuten erromatar eraikinen bat? Ikasi duzue zerbait beste hizkuntza batzuen
jatorriari buruz, bai eta haiek eta euskara bereizten dituenari buruz ere? Bazenekiten zenbaki erromatarrak garai hartan sortu
zirela? Azaldu zuen ondorioak ikaskideei.
Xedea da ikasleek hainbat ideia elkarri lotzea; alde batetik, lehen ariketan arbelean jasotako ideiak
eta, bestetik, ariketa interaktiboan egiten diren ekarpenen ondoren sortutako berriak.
2. jarduera. Herritar askeak eta esklaboak (bi saio)
Kontsigna: lau pertsonaia hauek egunkari pertsonal bat idazten dute, eta bertan beren bizipenak,
kezkak eta esperantzak jasotzen dituzte. Egunkari horretako sarrera bat idaztea da zuen lana.
Xedea da ikasleek istorio txiki bat asmatzea pertsonaia bakoitzarentzat, eta haien bizitzako egun bat
deskribatzea. Asmatutako istorioek, alegiazkoak izan arren, egiantzekoak izan behar dute historikoki. Horregatik, ikasle bakoitza,
idazten hasi baino lehen, dokumentatu egin beharko da erreferentziako web-orriak erabiliz.
Istorioak aurrez prestatuko zaien “blog” batean argitaratuko dira. “Blog” horrek irudiak eta beste multimedia-baliabide
batzuk ere izan ditzake.
3. jarduera. Amaiera (saio bat)
Kontsigna: Zuen egunkari-sarrera blogean argitaratu ondoren, irakurri
taldeko kideen testuak. Eman haien lanaz duzuen iritzia koebaluazio-orria erabiliz.
Xedea da ikasleek aintzat hartzea kideen lanaren zenbait alderdi lau esparru hauetan: idazketa, ortografia,
egokitasun historikoa eta originaltasuna. Komeni da ebaluazio kuantitatiboa ez ezik, ebaluazio kualitatiboa ere egitea, bai
eta lanak hobetzeko proposamenak nahiz ideiak jasotzea ere.
Kontsigna: erromatar gizartea gurearen oso bestelakoa zen. Egin ikasleen
artean debate txiki bat erromatar gizarteari buruz. Jaso zuen gogoetak arbel interaktiboan.
Xedea da ikasleek esatea zer iritzi duten bi gai eztabaidagarri hauei buruz: esklabotasuna eta emakumeek
gizartean betetzen duten eginkizuna. Gainera, Erromak egindako ekarpenak ikasleek aintzat hartzea ere espero da: herri-lanak,
jakintza, idatzizko hizkuntza eta abar.