MATEMATIKA Arloa
Irakasleentzako gida
Programazioa
5 de 14
0%

Programazioa

LEHEN HEZKUNTZAKO 3. ZIKLOKO OINARRIZKO GAITASUNAK

Matematikarako gaitasuna

  • Matematikako kontzeptuak erabiltzea, ikasleentzat esanguratsuak diren ikasgelatik kanpoko testuinguruetan: kalkulua, neurriak, eskalak, datuen interpretazioa, informazioaren erabilera kritikoa…

  • Datu eta adierazpen matematikoak dituzten informazioak argi eta zehatz interpretatzea eta adieraztea.

  • Errealitatea adierazteko eta interpretatzeko teknika egokiak aukeratzea, egoeren eta helburuen arabera.

Zientzia-, teknologia- eta osasun-kulturarako gaitasuna

  • Errealitatea ezagutzea eta informazioa ematea kuantifika daitezkeen ingurunearen alderdiei buruz.

Informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna

  • Kopuruak eta neurriak alderatzea, hurbiltzea eta erlazionatzea. Zenbait euskarritatik lortutako informazioa interpretatzea. Kalkulagailua eta ohiko tresna teknologikoak erabiltzea.

Norberaren autonomiarako eta ekimenerako gaitasuna

  • Planifikatzea, baliabideak kudeatzea eta emaitzak balioestea, problemak ebaztean edo egoera irekietan.

  • Norberaren gaitasunetan konfiantza izatea egoera ezezagunei aurre egiteko.

Ikasten ikasteko gaitasuna

  • Gero eta zailtasun handiagoko egoerak ebaztea autonomia, pertseberantzia eta kemenez, eta emaitzak sistematizatzea eta balioestea, eta haien berri ematea.

  • Ikasketa-prozesuak hitzez adieraztea.

Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna

  • Matematikako lexikoa zehaztasunez erabiltzea.

  • Norberaren eta besteen arrazoiketak ulertzea, eta kritikoki balioestea.

Giza eta arte-kulturarako gaitasuna

  • Kultura-adierazpenetan matematikak zer ekarpen egin dituen jakitea.

Gizarterako eta herritartasunerako gaitasuna

  • Talde-lanean aritzea: ikuspuntu guztiak onartzea.

ARLOAREN BERARIAZKO GAITASUNAK, LEHEN HEZKUNTZAKO HIRUGARREN ZIKLOAN

Zenbakiak eta kalkulua erabiltzea, problemak ebazteko.

  • Zenbaki arrunt, zatikiar eta hamartar errazak irakurtzea, idaztea, adieraztea, alderatzea eta ordenatzea, zenbait testuingurutan.

  • Eguneroko egoeretan oinarrizko eragiketak erabiltzea (batuketa, kenketa, biderketa eta zatiketa), zenbait prozeduraren bidez (algoritmo idatziak, kalkulagailua, buruzko kalkulua eta abar).

  • Eguneroko testuinguruetan problemak interpretatzea eta ebaztea, bai eta jarraitutako prozesua eta lortutako emaitzak azaltzea eta aurkeztea ere, ordenaz, argitasunez eta argudioak emanez.

  • Talde-lanean jarrera baikorrez parte hartzea, eta ikuspuntu guztiak errespetatzea eta soluzioak bilatzea.

  • Lanean saiatua izatea, jarrera baikorra azalduz, eta norberaren gaitasunetan gero eta segurtasun eta konfiantza handiagoa erakutsiz.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011 ZUZENDARITZA: Narcís Vives KOLABORATZAILEAK: PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez EGILEA: Nuria de Alva eta José Orenga GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l. MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest