Orientabideak
Orientabide metodologikoak
1. jarduera. Hirugarren sektorearen garrantzia (saio bat)
Lehenengo jarduera honetan, ikasleek sektore ekonomikoak bereizten ikasiko dute, eta era berean, hirugarren
sektorea gure bizimodurako eta ongizaterako zeinen garrantzitsua den hausnartuko dute. Komeni da lehenbizi hasierako irudiak
aztertzea eta ikasleei erakustea irudi bakoitza sektore jakin bati dagokiola.
Lehenengo bi jarduera interaktiboen helburua da sekuentzia didaktiko honetako oinarrizko kontzeptuak azaltzea;
alegia, lehen sektorea, bigarren sektorea eta hirugarren sektorea.
Hurrengo bi jardueren helburua, ordea, aurrerago azalduko diren jarduerak zein kontzeptuak testuinguru
jakin batean kokatzea da. Oso garrantzitsua da ikasleak ohartzea gure bizimodua batez ere hirugarren sektorearen menpekoa
dela.
Horretarako, komeni da guztion artean hitz egitea; horrela, ikasleek hirugarren sektoreari buruzko iritziak
zein bizipenak adieraziko baitituzte.
Bestalde, sarrerako jarduera honetan, ikasleek ulertu beharko dute zer lotura dagoen hirugarren sektorearen
garapenaren eta aberastasuna eta ongizatea areagotzearen artean. Horretarako, galdetu ikasleei zer-nolakoa izango litzatekeen
gure bizimodua zerbitzuen sektorerik egongo ez balitz.
1. jarduera.
2. jarduera. Hirugarren sektorea gure hiri eta herrietan (saio bat edo bi)
Bigarren jarduera honetan, ikasleek zerbitzu publikoak eta pribatuak bereizten ikasiko dute. Ondoren,
azalpen-testu bat idatziko dute, gero herri eta hirietako zerbitzuei buruzko audiogida bat grabatzeko.
Lehenik eta behin, guztion artean, herri batean egon ohi diren oinarrizko zerbitzuen zerrenda egingo dute.
Horretarako, arbel digitala erabiliko dugu. Besteak beste, zerbitzu hauek aipatu behar dituzte: ospitaleak, ikastetxeak, suhiltzaileen
parkea, polizia-etxeak, postetxeak eta janari-dendak. Gogoratu ikasleei komeni dela oinarrizko zerbitzuak soilik aipatzea,
zerrenda luzeegia ez egiteko.
Zerbitzu publikoen eta pribatuen arteko desberdintasunei buruzko azalpen-testua irakurri ondoren, ikasleek lehen aipatutako zerbitzuen hainbat adibide
jarriko dituzte. Jarduera hau balia dezakegu diskriminazio-estereotipoak desmitifikatzeko: sexistak, arrazistak...
Ondoren, binaka edo hirunaka jarriko dira, eta guztion artean aipatutako zerbitzu horiei buruzko informazioa
bilatuko dute Interneten. Bilaketa egiten lagun diezaiekegu, kontuan hartuta ikasleek informazioa bilatzeko zailtasunak dituzten
edota irakaslearen helburuak zein diren.
Beste aukera bat hauxe da: eman ikasleei zuen herri edo hiriko zerbitzu nagusien estekak, eta horrela,
ikasleek zuzenean aurkituko dute informazioa. Horretarako, prestatu Interneteko helbideen zerrenda bat eta eman ikasleei.
Azkenik, azalpen-testu bat egingo dute. Jardueraren zati honetan, komeni da ikasleek ulertzea orain idatziko
duten testua gero audiogida grabatzean irakurriko dutela, eta beraz, kontuan hartuko dituzte aholku hauek:
Hizkera hau erabili behar duzue:
-
Argia. Erabili erregistro estandarra: ez formalegia ez arruntegia.
Zuzena. Hitz egin zuzenean entzuleei, eta ez ibili itzulinguruka.
Idatzi esaldiak euskararen ordena logikoa zainduz: subjektua + objektua + aditza.
Orainaldia erabili.
2. jarduera.
3. jarduera. Informazio-audiogida (saio bat edo bi)
Aurreko jardueran egindako azalpen-testua oinarritzat hartuta, audiogida grabatuko dugu.
Lehenbizi, komeni da grabatuko duten testua hainbatetan irakurtzeko denbora hartzea; horrela, grabatu
bitartean ez baitute etenik edo bestelako akatsik egingo.
Beraz, jarduera honetan, zerbitzu jakin bati buruzko informazio-audiogida grabatuko dute. Ikasleei gogoa
pizteko, esan grabaketa hori sarean entzungai izango dela eta gure herrira datozen turistek edo bertan bizi ez direnek erabiliko
dutela.
Woices erabili baino lehen, komeni da ikasleek programa hori ezagutzea. Woices Web 2.0 aplikazioko programa
bat da, eta erraz erabiltzeko modukoa. Nolanahi ere, grabaketa egiten hasi baino lehen, komeni da ikasleek programak nola
funtzionatzen duen jakitea. Arbel digitala erabiliko dugu grabaketa egiteko zer urrats egin behar diren azaltzeko eta sarean
dauden zenbait eredu erakusteko. Horretarako, ikusi bi tutorial hauek:
3. jarduera.
4. jarduera. Audiogiden autoebaluazioa (saio bat)
Azken jarduera honetan, ikasleek beren grabaketak ebaluatuko dituzte. Horretarako, kontuan hartuko dituzte
jardueraren hiru alderdi hauek: edukiak, hizkera eta aurkezpena. Alderdi bakoitzaren ebaluazioa A, B edo C aukeratuz egingo
dute.
Jarduera honen helburua da ikasleek beren ikasketa-lanaren ardura hartzen ikastea, eta era berean, ohartzea
ebaluazioa berez guztion artean egiten dela. Grabaketak ikasgelan aurkeztuko dituzte, eta horretarako, arbel digitala erabil
dezakegu. Ikasle bakoitzak besteen grabaketei puntuak emango dizkie. Bukatzeko, guztion artean, emaitzei buruz hitz egingo
dute.
Talde eta ikasle kopuruaren arabera, agian komeni da jarduera bi saiotan egitea.
4. jarduera.