INGURUNE Arloa
Lurra: ozeanoak, itsasoak eta kontinenteak
3. jarduera. Itsasoak zaintzea
5 de 6
0%

3. jarduera. Itsasoak zaintzea

Itsasoen garrantzia, baliabideen iturri diren aldetik

Zuen ustez, itsasoek estaliko al dituzte noizbait kontinenteak? Zergatik uste duzue jarduten dutela arlo horretako profesionalek horri buruz hausnartzen? Itsasoak arriskuan al daude? Zerbait egin al dezakegu itsasoak zaintzeko?

 

Zer gertatuko litzateke Euskadin, itsas maila 14 metro igoko balitz?

Ikusi bideoa astiro-astiro, eta begiratu arretaz itsasertzari. Urak pixkanaka lurra hartzen duela ikusiko duzue. Ikaragarria, ez?

Iturria: http://youtu.be/YlfAhOaySgc

Jarduera

Lauko taldetan, horma-irudi bat egingo duzue Glogster programa erabiliz (http://edu.glogster.com/). Horma-irudiaren gaia hauxe da: itsasoen berotzea eta hori ez gertatzeko konponbideak. Galdera hauek lagungarriak izan daitezke:

  • Zuen ustez, itsasoek estaliko al dituzte noizbait kontinenteak? Zergatik uste duzue jarduten dutela arlo horretako profesionalek horri buruz hausnartzen?
  • Itsasoak arriskuan al daude?
  • Zerbait egin al dezakegu itsasoak zaintzeko? Arazo horren inguruan, zer egin dezakezu ikastetxean? Eta etxean? Eta zuk zeuk?

Horretarako, begiratu web-orri hauetan:

Jarduera hobeto antolatzeko, nahi baduzue, banatu eginkizun hauek taldekideen artean:

  • Kazetaria: Interneten informazioa bilatu eta irakurriko du.
  • Idazkaria: informazio garrantzitsua idatziko du (orri batean edo testu-editore batean).
  • Editorea: horma-irudia Glogsterrean egingo du. Tutorial hau erabil dezakezue: Ikasleentzako Glogsterra.
  • Bozeramailea: egindako lana gelakideei aurkeztuko die.

Gogoratu lana guztion artean egin behar duzuela, bakoitzak eginkizun jakin bat izan arren.

Horma-irudia Glogsterrean egin baino lehen, komeni da lehenbizi zirriborro bat egitea paperean, oso garrantzitsua baita informazioa ongi antolatzea eta posterra deigarria izatea. Ez ahaztu beste norbaitek idatzitako testuak edo egindako irudiak erabiltzen dituzuenean, erreferentzia esteka baten bidez adierazi behar duzuela.

Orain zuen lana erakusteko unea da. Posterra azaldu bitartean, ikaskideek zuen lana ebaluatuko dute dokumentu honen bidez: koebaluazioa.zip (.odt).

Sekuentzia didaktiko honetan zer ikasi duzuen ikusteko unea da orain. Beheko esteka honetan, test bat aurkituko duzue. Erantzun baino lehen, pentsatu ongi zer galdetu dizueten, eta akatsik eginez gero, begiratu zein den erantzun zuzena, akatsek ere ikasten laguntzen baitigute. Jo ebaluazio-jarduerara.

Gehiago jakiteko

"Salba dezagun ozeanoa" jolas interaktiboa: http://www.salvemoseloceano.com

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Glogster tutoriala

Egin klik irudian, aurrera egiteko:

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • INGURUNEAREN EZAGUERA ARLOAREN KOORDINAZIOA: Elena Anguera
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Albert Barnils Castany
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest