INGURUNE Arloa
Irakasleentzako gida
Programazioa
5 de 14
0%

Programazioa

OINARRIZKO GAITASUNAK ETA ARLOAREN BERARIAZKO GAITASUNAK

ZIENTZIA-, TEKNOLOGIA- ETA OSASUN-KULTURARAKO GAITASUNA

  • Klima-aldaketaren eragina aztertzea eta ulertzea, itsasoen eta ozeanoen mailan, ondorioak aurreikusteko eta pertsonen eta gainerako izaki bizidunen bizi-baldintzen babesa hobetzen saiatzeko
  • Pertsonen jarduerak paisaian duen eraginaren jakitun izatea, bai eta garapena gizaki ororen mesedetan izatearen, naturako baliabideak eta aniztasuna babestearen, eta solidaritate globalari eta belaunaldien artekoari eustearen garrantziarena ere
  • Arazoak identifikatzea eta frogetan oinarritutako ondorioak ateratzea, mundu fisikoa eta giza jarduerek ingurumenean, osasunean eta pertsonen bizi-kalitatean duten eragina ulertzeko eta horiei lotutako erabakiak hartzeko
  • Kontinenteen jitoaren teoria ulertzea, azterketa sistematikoen eta ikerketa zientifikoaren berariazko prozesuak eta jarrerak praktikan jartzeko

IKASTEN IKASTEKO GAITASUNA

  • Zenbait euskarri digitaletan informazioa bilatzea, eraginkortasunez eta autonomiaz eskuratzeko eta sintetizatzeko
  • Informazioa kudeatzeko estrategia eraginkorrak erabiltzea
  • Motibatuta eta ikasteko gogoz lan egitea
  • Ordenagailuz egin beharreko jardueretan erabili beharreko denbora behar bezala kudeatzea
  • Norberarengan gero eta konfiantza handiagoa izatea proposatutako jarduerak egiteko
  • Sortutako zailtasun txikiei konponbideak aurkitzea
  • Talde-lanean kontzentrazioari eustea
  • Arazo bati buruzko galderak egitea eta erantzun posibleak identifikatzea, hainbat estrategia erabiliz erabakiak hartzeko, eskura duten informazioarekin, arrazoia eta zentzu kritikoa baliatuz
  • Informazioa eskuratzea eta norberaren ezagutza bihurtzea, informazio berria aurrez dakitenarekin eta norberaren esperientziekin lotuz eta integratuz, eta ezagutza eta ahalmen berriak antzeko egoeratan eta askotariko testuingurutan aplikatuz
  • Nork bere burua ebaluatzea eta erregulatzea, ardura eta konpromisoa erakustea, ahaleginak kudeatzen jakitea, akatsak onartzea, eta gainerakoekin eta gainerakoengandik ikastea

HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA

  • Hizkuntza behar bezala erabiltzea, ahozko nahiz idatzizko komunikazioetan
  • Entzutea, azaltzea, elkarrizketan aritzea eta komunikazioa testuinguruari egokitzea
  • Informazioa bilatzea, biltzea eta prozesatzea, hura ulertuz, osatuz eta hainbat motatako testuak erabiliz, komunikatzeko edo sortzeko askotariko asmoekin

INFORMAZIOA TRATATZEKO ETA TEKNOLOGIA DIGITALA ERABILTZEKO GAITASUNA

  • Informazioa bilatzeko, eskuratzeko, prozesatzeko eta komunikatzeko trebetasuna, eta informazio hori ezagutza bihurtzekoa
  • Oinarrizko hizkuntza espezifikoak ongi erabiltzen jakitea (idatzizkoa, zenbakizkoa, ikonoen bidezkoa, ikusizkoa, grafikoa eta entzunezkoa), bai eta horiek deskodetzeko eta igortzeko jarraibideak ere.
  • Informazioaren eta haren iturrien, aukeren eta kokapenaren ezagutza hainbat egoeratan eta testuingurutan aplikatzea, bai eta hura adierazteko hizkuntza eta euskarri ohikoenak ere
  • Informazioa antolatzea, lotzea, aztertzea, sintetizatzea, eta hainbat zailtasun mailatako inferentziak eta ondorioak atertzea, ezagutza sortzeko
  • Eskuratutako informazioa eta ezagutzak komunikatzea, hizkuntza eta teknika espezifikoak ez ezik informazioaren eta komunikazioaren teknologien aukerak erabiltzen dituzten adierazpen-baliabideak baliatuz

GIZARTERAKO ETA HERRITARTASUNERAKO GAITASUNA

  • Norberaren gizarte-errealitatea ulertzea. Lankidetzan aritzea, gizarte anitz batean bizikidetza eta herritartasun demokratikoa praktikan jartzea, eta hura hobetzeko konpromisoa hartzea
  • Inguruko balioen jakitun izatea, balio horiek ebaluatzea eta berreraikitzea, afektua eta arrazoia erabiliz, pixkanaka balioen multzo propio bat osatzeko eta erabakiei edo gatazkei aurre egitean koherentziaz aritzeko
  • Bizikidetza-arauak egitea, onartzea eta praktikan jartzea

GIZA ETA ARTE-KULTURARAKO GAITASUNA

  • Trebetasun eta jarrera egokiak izatea, norberaren eta gainerakoen arte-adierazpenak aintzat hartzeko; bai eta adierazpen horiek ulertzeko, balioesteko, eta haiekin hunkitzeko eta haietaz gozatzeko trebetasunak ere, pentsatzekoa, hautematekoa eta komunikatzekoa, sentikortasuna eta zentzu estetikoa
  • Ekimena, irudimena eta sormena erabiltzea, kode artistikoen bitartez adierazteko

NORBERAREN AUTONOMIARAKO ETA EKIMENERAKO GAITASUNA

  • Nork bere irizpideei jarraituz aukeratzeko, proiektuak imajinatzeko eta norberaren aukerak eta asmoak aurrera eramateko ahalmena, banakako naiz taldeko proiektuetan, proiektu horien ardura hartuta
  • Aukerak eta mugak aztertzea, proiektu baten faseak zer-nolakoak diren jakitea, planifikatzea, erabakiak hartzea, ekitea, egindakoa eta norbera ebaluatzea, ondorioak ateratzea eta hobetzeko aukerak baloratzea
  • Proiektuetan, lidergoarekin lotutako trebetasunak eta jarrerak garatzea; besteak beste, norberarengan konfiantza, enpatia, hobetze-jarrera, elkarrizketarako eta lankidetzarako trebetasuna, denboraren eta zereginen antolaketa, eta eskubideak berresteko eta babesteko edo arriskuak hartzeko ahalmena

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • INGURUNEAREN EZAGUERA ARLOAREN KOORDINAZIOA: Elena Anguera
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Albert Barnils Castany
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest