ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:
Aldez aurreko ezagutza testuinguruan kokatzeko zenbait galdera egingo ditugu, eta horietan oinarrituta, ikasleak atal honetako gaiari buruzko eduki berria ikasten joango dira.
Sarrerako bideoan ikusiko dugu zer bilakaera izan duen Lurrak, Pangea izeneko kontinente bakarra zegoenetik gaur egungo kontinente eta ozeanoak eratu arte.
Era berean, ikasleek itsasoen eta ozeanoen arteko berdintasunak eta desberdintasunak aztertuko dituzte.
Ondoren, Europaren inguruan zer itsaso eta ozeano dauden ikusiko dute, eta azkenik, Iberiar penintsularen inguruan daudenak.
Sekuentziaren amaieran, gai honi buruz hausnartuko dute: itsasoen eta ozeanoen mailak gora egitearen ondorioz kontinenteak urpean geldi daitezke.
Iturria: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Pangea_animation_03.gif
A etapa. Sarrera.
1. jarduera. Lurra.
B etapa. Garapena.
2. jarduera. Europa.
C etapa. Bukaera eta ebaluazioa.
3. jarduera. Itsasoak zaintzea.
Gida honek atal hauek ditu:
Atal honetan, ikasleek Lurreko kontinenteen eta ozeanoen izenak ikasiko dituzte, eta itsasoen eta ozeanoen artean zer desberdintasun dauden aztertuko dute.
Jarduera honetan bereziki garrantzitsua izango da ikasleen aurretiko ezagutzak garatzea; horrenbestez, komeni da saioaren zati bat jardueraren hasierako galderei buruz hitz egiteko erabiltzea.
Hasierako galderei erantzuteko, kontinenteen eraketari buruzko irudi bat jarri dugu. Irudi hori baliagarria izan daiteke, jarduera honetako hasierako bideoan jorratzen diren kontzeptuak finkatzeko.
Galdera hauek egin dira:
Komeni da guztion artean sekuentzia egiteko ikaskuntza-ibilbide bat zehaztea. Horretarako, gelan hiru gune bereiziko ditugu: "Zer zekigun lehen?", "Zer ari gara ikasten?" eta "Zer ikasi dugu?".
Sekuentziako fase bakoitzean, sarrerako galderei buruz hitz egin ondoren sortutako ideiak idatziko ditugu ADEan. Ondoren, inprimatu eta dagokion gunean jarriko ditugu.
Jarduera honetako lehen zatian, kontinenteen eta ozeanoen eraketari buruzko bideoa ikusiko dugu. Bukatzean, garrantzitsua izango da ikasleek esatea zer gogoratzen duten eta, ideia horiek arbel digital elkarreragilean idazten joatea. Horrela, argi geratu ez diren alderdiak landuko baititugu. Ondorioz, ikasleak ohartuko dira Lurra aldatzen doala denbora zehar (nahi izanez gero, gai hori luza dezakegu, azken jarduera egiteko baliagarria baita). Jasotako datuak inprimatu eta "Zer ari gara ikasten?" gunean jarriko ditugu.
Bigarren zatian, ordea, Lurreko kontinenteen eta ozeanoen izenak aurkeztuko ditugu. Sekuentzian erakutsitako sailkapen hori da zientzialari gehienek onartzen dutena; nolanahi ere, sekuentzia didaktiko honetako aurkezpeneko irudia erabiliko dugu, ikasleei erakusteko badirela egungo kontinenteak banatzeko beste era batzuk proposatzen dituzten adituak ere. Era berean, historian zehar zientziako kontzeptuen aldaketei buruz hausnartzeko ere baliatuko dugu aurkezpen hori. Ondoren, kontinenteak eta ozeanoak aztertzeko jarduera egingo dugu. Garrantzitsua izango da jarduera hori hainbatetan lantzea, izenak ongi ikasteko. Horretarako, lehenbizi guztion artean egingo dugu, eta gero, talde txikitan. Ongi ikasi eta gero, taldeen arteko txapelketa moduko bat antola dezakegu.
Hirugarren zatian, ozeanoen eta itsasoen arteko berdintasunak eta desberdintasunak aztertuko ditugu. Ikasle bakoitzak fitxategi bat deskargatuko du. Fitxategi horretan, jarduera hori egiteko taula dago. Hiru web-orri proposatu ditugu, jarduera egiteko behar dugun informazioa bilatzeko: Harluxet hiztegi entziklopedikoa, Wikipedia eta Kalipedia. Bilaketa egitean, garrantzitsua da ikasleak zaintzea, web-orri horietan nabigatzen eta informazioa bilatzen dakiten ikusteko, bai eta informazio hori azkar bilatzeko eta ideia nagusiak ateratzeko gai diren ikusteko ere.
Begiratu amaierako ebaluazioan; atal honetan dago: Ebaluazio-irizpideak.
Jarduera hau aurreko jardueran oinarritzen da. Lehen zatian, ikasleek Europako itsasertzak bustitzen dituzten itsasoen eta ozeanoen izenak aurkitu dituzte. Eta proposatutako lehen jardueran, itsaso eta ozeano horiek bere lekuan jarri behar dituzte. Horretarako, informazioa GoogleMaps-en bilatuko dute.
Bigarren zatian, berriz, Espainiako itsasertzak bustitzen dituzten itsasoak eta ozeanoak aztertuko ditugu. Prozedura berbera egingo dugu: mapan, izenak beren lekutara arrastatuko dituzte. Komeni da fitxategi hori inprimatzea, gero buruz ikasteko.
Era berean, zenbait fitxategi aukeratuko ditugu, "Zer ari gara ikasten?" gunean jartzeko.
Jardueraren hasieran, zenbait galdera ageri dira, eta lagungarriak izango zaizkigu saioari ekiteko eta ikasleen aurretiko ezagutzei buruz mintzatzeko. Ba al dakizue zein kontinentetan dagoen Euskadi? Eta zer itsaso eta ozeano dauden kontinente horren inguruan? Eta Euskadiren inguruan? Zer itsaso edo ozeanok bustitzen dituzte Euskadiko kostako 250 kilometroak?
Jarduera honen amaieran, zenbait galdera daude, orain arte egindakoa berrikusteko. Halaber, galdera horiek balia ditzakegu, 3. jarduera egiten hasi baino lehen berrikusteko.
Jarduera honetan, berotze globalaren ondorioz itsasoetan eta ozeanoetan gertatzen diren aldaketei buruz hausnartuko dugu, bai eta ondorio horiek murrizte aldera har daitezkeen neurriei buruz ere.
Sekuentzian, ikasleek ikusi dute Lurra milioika urteetan aldatu egin dela. Gaur egun, ordea, urtero-urtero ikus dezakegu itsas maila igotzen ari dela, berotze globalaren ondorioz. Horrek zera eragingo du: denbora-tarte laburrean, neurririk hartu ezean, irla ugari desagertuko direla, itsasertzeko lerroak aldatu, baita itsaslasterrak ere...
Hasteko, galdera hauei erantzungo diegu, ikasleen aurretiko ezagutza zein den jakiteko:
Zuen ustez, itsasoek estaliko al dituzte noizbait kontinenteak? Zergatik uste duzue jarduten dutela arlo horretako profesionalek horri buruz hausnartzen? Itsasoak arriskuan al daude? Zerbait egin al dezakegu itsasoak zaintzeko? Galdera horien bidez, ikasleek hipotesiak egingo dituzte. Haiek adierazitako ideiak arbel digital elkarreragilean jasoko ditugu, inprimatu eta "Zer zekigun lehen?" gunean jarri.
Ondoren, horma-irudi bat egiteko proposatuko diegu, Glogster aplikazioa erabiliz (http://edu.glogster.com/). Tutorial hau Irakasleentzako_Glogster_tutoriala.pdf] kontu bat sortzen laguntzeko erabilgarria da, bai eta ikasleei aukera emateko aplikazio horretan sartzeko ere. Horma-irudi hori egiteko, sekuentzian proposatutako web-orriak baliatuko dituzte. Hiru atal hauek izan behar ditu:
Horma-irudia taldeka egingo dute. Taldeko lana eraginkorra izan dadin, proposatu ikasleei bakoitzak eginkizun baten ardura hartzea.
Komeni da guztion artean hausnartzea zeinen garrantzitsua den bakoitzak bere zeregina ahalik eta hoberen egitea, talde osoak bere helburua lor dezan. Halaber, ezinbestekoa izango da azaltzea zeinen garrantzitsua den besteen lana ez oztopatzea; alegia, elkarri lagundu eta aholkuak eman arren, ez dugu bestearen lana egingo. Komeni da azaltzea, era berean, elkarri lagundu behar dietela, eta ez dutela besteen lana egin behar. Azkenik, emaitza taldeko kide bakar batek aurkeztu arren, garrantzitsua da taldekide guztiek parte hartzea, ahozko aurkezpena prestatzeko. Era berean, ideia hau adieraziko diegu ikasleei: lanaren emaitza, taldekide bakoitzaren zereginen ondorio baino, taldeko elkarlanaren ondorio dela.
Kontu handiz ibiliko gara Interneten sartzen ditugun datu pertsonalekin. Hori dela eta, Glogsterra erabiltzen hasi baino lehen, argi eta garbi azalduko diegu ea posible den datu pertsonalak horma-irudietan jartzea edo ez (hori ikastetxearen politikaren araberakoa baita). Halaber, komeni da ikasle bakoitzak talde guztien web-orrien helbide guztiak izatea. Helbide horiek gelaren blogean, ikastetxearen webgunean eta horrelakoetan jarriko ditugu.
Era berean, zera azalduko diegu ikasleei: egindako lana Interneten egongo da, eta edonork izango duela ikusteko aukera. Oso garrantzitsua da, beraz, lan ona egitea (zaindu aurkezpena eta ortografia), eta horrenbestez, Internet bidez ezagutza zabaltzeko parte hartzea. Hori dela eta, ikasleek egingo dutena legezkoa behar du izan, ezin dute informazioa zuzenean beste webguneren batetik kopiatu, erreferentziarik aipatu ezean (informazioa molda dezakete), eta irudiren bat erabiliz gero, lizentzia askeko irudi-bankuren batetik atera beharko dute, edo nondik hartu duten adierazi…
Jarduera honen hasieran, Euskadiko itsasertzeko itsas maila igo dela erakusten duen bideo bat dago. Amaierako irudiak erakusten du nola geldituko litzatekeen Kantauri itsasoa urak 14 metro igoko balira. Bideo horren bidez, ikasleek arazoa gertutik ikusiko dute, itsasertz horretatik gertu bizi baitira. Bideoa Glogsterra egiteko oinarritzat erabiliko dugu, edo bestela, aurkezpenak egin ondoren, amaierako hausnarketa gisa.
Aurkezpenak egin bitartean, ikasle bakoitzak dokumentu bat izango du eskuartean, ikaskideek egindako posterrak ebaluatzeko.
Jarduera amaitu ostean, sekuentzia osoan zehar ikasitakoak arbel digital elkarreragilean jasoko ditugu. Jarduera honetako lana inprimatu eta "Zer ikasi dugu?" gunean jarriko dugu. Komeni da orri hori ikasleei ematea, paperean zein gelako blogaren bidez, posta elektroniko bidez…, ikaskideekin egindako guztia finkatzeko eta berriro irakurtzeko baliagarria izango baitzaie.
Azkenik, hamar galderako test bat egingo dute, egindako lanaren laburpen gisa, ikasle bakoitzak autoebaluazioa egin dezan.
Erantzunak idazteko modua berbera ez izan arren, hauek dira aipatu behar dituzten ideia nagusiak:
ITSASOA | OZEANOA | |
Ur gaziaren zabalera | Txikia | Oso handia |
Sailkapena | Hiru itsaso mota daude: itsasertzeko itsasoak (kostakoak), kontinenteetako itsasoak eta barnealdeko itsasoak (itsaso itxiak). | Ozeanoak hiru talde nagusitan sailkatzen dira: Atlantikoa, Indiakoa eta Barea; eta beste bi ozeano txiki: Artikoa eta Antartikoa, kontinenteen eta artxipelagoen formak mugatuak. |
Europako itsasoak eta ozeanoak | Tirreniar itsasoa. Liguriako itsasoa. Itsaso Adriatikoa. Itsaso Jonikoa. Egeo itsasoa. Alborango itsasoa. Itsaso Baltikoa. Ipar itsasoa. Frisiako itsasoa. Mantxako kanala. Irlandako itsasoa. Itsaso zelta. Kantauriar itsasoa. Mediterraneo itsasoa. Barentseko itsasoa. Itsaso Zuria. Itsaso Beltza. Marmara itsasoa. Azov itsasoa. | Ozeano Artikoa Ozeano Atlantikoa |
Taulan aipatu ez arren, itsasoek eta ozeanoek faunan eta floran zer-nolako eragina duten adieraz dezakegu. Izan ere, itsaso eta ozeanoetako fauna eta flora desberdinak dira, tenperaturaren, gazitasunaren eta uren mugimenduaren araberakoak baitira.
Jarduera hauek itxiak dira; beraz, ikasleen fitxategiek horrela egon behar dute:
Jarduera honen erantzunak irekiak izan arren, helburua da talde guztiek Glogster bidez egingo duten posterrean informazio hau jasotzea:
Arazoak:
Konponbideak:
Web honetan, eredu bat ikus dezakezu: http://barni700.glogster.com/calentamiento-mar-cambio-climatico/
Hauek dira amaierako autoebaluazioko galderak:
Beti kontinente berberak egon al dira Lurrean?
Ikasitakoaren arabera, zenbat kontinente daude Lurrean?
Zein kontinentetan dago Euskadi?
Ikasitakoaren arabera, zenbat ozeano daude Lurrean?
Zer ozeanok bustitzen ditu Europako itsasertzak?
Ozeano Atlantikoak
Zer ozeanok bustitzen ditu Espainiako itsasertzak?
Zer itsasok bustitzen ditu Espainiako itsasertzak?
Zer itsasok bustitzen ditu Euskadiko itsasertzak?
Zer gertatuko zaie itsasoei, gehiegi berotzen badira?
Zer egin dezakegu itsasoen tenperatura ez areagotzeko?
Gas kutsagarriak murriztea; esaterako, CO2-a.
2.0 programa edo web-zerbitzua |
|
ADE (edo proiektagailua eta ordenagailua) |
|
Web-erreferentziak |
|
Bideoak edo animazioak |
|
ZIENTZIA-, TEKNOLOGIA- ETA OSASUN-KULTURARAKO GAITASUNA
IKASTEN IKASTEKO GAITASUNA
HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA
INFORMAZIOA TRATATZEKO ETA TEKNOLOGIA DIGITALA ERABILTZEKO GAITASUNA
GIZARTERAKO ETA HERRITARTASUNERAKO GAITASUNA
GIZA ETA ARTE-KULTURARAKO GAITASUNA
NORBERAREN AUTONOMIARAKO ETA EKIMENERAKO GAITASUNA
* Lehen Hezkuntzako 5. mailako ikasleentzako “Eskola 2.0” proposamenaren IKT gaitasunerako itemak, eranskin honetatik hartuak: IKT gaitasunen mapa .
Bizitza osorako ikaskuntza
B3. Informazioa kudeatu, sortu eta balioestea
B3.1. Beren interesetarako IKT baliabide espezifikoak aukeratu eta erabiltzea
B3.2. Irizpide heteronomoak aplikatzea informazio esanguratsua aukeratzeko
B3.3. Webean oinarritutako informazioa bilatu, aukeratu eta sailkatzea, iturrien baliozkotasunari dagokionez kanpo-irizpideak erabiliz
B3.4. Kideei ideiak jakinaraztea, dagokien ezagutza-arloetakoak diren ikur gutxi batzuk erabiliz
B4. Sortzaileak izatea eta berritzea
B4.2. Sormena, ikerketa eta berrikuntzaz baliatuz, beren produktuak (bideo-jokoak, aurkezpenak, gailuak) sortzea ahalbidetzen dieten IKT baliabideak erabiltzea, beren interesak betetzeko edo beste batzuek planteatutako arazoei irtenbidea emateko
B5. Mundu erreala ulertzea, arakatzea eta bertan moldatzea
B5.1 Batez ere irudiak eta soinuak erabiliz eta heldu baten laguntzaz mundu errealeko gaiak arakatzea eta/edo benetako arazo txikiei heltzea ahalbidetzen duten IKT baliabideak erabiltzea
Trebetasun teknologikoa
T2. IKTak informazioa bilatu, aukeratu eta aztertzeko erabiltzea
T2.1. Interneteko zerbitzuak erabiltzea (web-bilatzaileak eta beste hainbat) informazioa bilatzeko
T3. IKTak testu-informazioa prozesatzeko erabiltzea
T3.1. Testu-prozesaketako oinarrizko eragiketak egitea (kopiatu eta itsastea; formatua, lerrokatzea eta orrikatzea zehaztea; irudiak txertatzea; tipografia eta tamaina aldatzea; dokumentuak artxibatu eta inprimatzea)
T5. IKTak multimedia-informazioa prozesatzeko erabiltzea
T5.1. Multimedia edukiez oinarrizko eragiketak egitea (kopiatu eta itsastea; formatua zehaztea; irudi bat, soinu, bideoa txertatzea; webgune batetik irudi bat deskargatzea)
Herritartasun digitala
H1. Informazioaren pribatutasuna aintzat hartzea
H1.3. Beren informazioa webean partekatzeak zer ondorio izan ditzakeen oro har ezagutzea
H2. Jabetza intelektuala balioestea
H2.2. Informazioa erabiltzeari buruzko arauak errespetatzea, batez ere bideoen, audioaren, abestien eta monografien jabetza intelektualari dagokionez
H2.3. Webean informazioa erabiltzeari buruzko hitzarmenak ezagutzea, egileei sinesgarritasuna ematearren eta iturriak egoki aipatzearren
H3. Komunikazio elektronikoko estiloak eta moduak errespetatzea
H3.2. Norberaren ideiak eta pentsamenduak azaltzean eta besteen iritziak jasotzean, linean nahiz lineatik kanpo, errespetuzko jarrera izaten
1. blokea. Ingurunea eta haren kontserbazioa
4. blokea. Pertsonak, kultura eta gizartearen antolaketa
6. blokea. Materia eta energia
Lankidetza balioestea, saiakuntzetan eta ikerketetan, berdintasuna eta partaidetza kritikoa eta arduratsua garatuz, helburu komunak lortzeko
Arloaren gaitasunei dagokienez:
IKT gaitasunei dagokienez:
Hemen daukazu hiru jardueretan proposatutako zereginen ebaluazio-errubrika.
IKTak ikasgelan aplikatzeko proposamen zehatz bat (sekuentzia didaktikoa) planifikatzeko eta praktikan jartzeko, eta proposamen horren bitartez, hauek lantzeko: oinarrizko gaitasunak eta arlokoak, eduki kurrikularrak eta gaitasun digitalak.
Gune elkarreragile eta multimedia bat. Bertan, hauek zehazten dira: ikasgelarako programazioa, atazak IKTen bitartez egiteko orientabide didaktikoak, deskargarako estekak eta tutorialak.
Proposamena irakaskuntzan zuzenean aplikatu, zure ikasgelako testuingurura moldatu, adibideetatik abiatuta jarduera berriak sortu eta zure esperientziak beste irakasle batzuekin partekatu.
![]() |
Material irekia, pertsonalizagarria eta berrerabilgarria |
![]() |
Erabilpen anitzekoa |
![]() |
Bertsio bereiziak irakasleentzat eta ikasleentzat |
![]() |
ADEaren erabilera ikasgelan |
![]() |
Plataforma- eta aukera-aniztasuna |
Sekuentzia didaktiko bat (SD) jarduera-segida ordenatu bat da, ikasleak gaitasun kurrikularrak zein IKT gaitasunak beregana ditzan diseinatua. Sekuentzia didaktikoetako atalik esanguratsuena elkarren artean lotutako jardueren segida da, ikasle orok jarraitu beharko baitio ikasketa-prozesuan. Funtzio eta ezaugarri ezberdinak dituzten jarduerak lantzeko aukera eskaintzen digu, modu integratuan. Edukia aurkeztea, ulertzea, erabiltzea edo praktikatzea prozesuaren ezinbesteko osagaiak dira, eta elkarri lotutako edukien multzo esanguratsu baten inguruan lan egiteko aukera ematen dute. |
Chaval Brasilen argazki bat, Flickr webgunean, CC lizentziapean. |
Sekuentzia Didaktiko bakoitza HOD (Hezteko Objektu Digital) bat edo gehiagoz osatuta dago, eta hauek eskaintzen ditu:
Hainbat jarduera egin daitezke, proposatutako jarduera-segidari jarraituz, edo horietako batzuk aukeratu eta norberaren sekuentziara egokitu.
Jardueretan zehar sortutako planteamenduek garatu egin nahi dituzte Lehen Hezkuntzarako Oinarrizko Gaitasunak (hizkuntza-komunikaziorakoa, matematikarakoa, mundu fisikoaren ezagutza eta harekiko elkarrekintzarakoa, gizarte- eta hiritar-gaitasuna, ikasten ikastekoa, eta norberaren autonomia eta ekimenerakoa) eta IKT gaitasunak (Eskola 2.0 proposamenean txertatutako ikasleen IKT gaitasunen maparen arabera).
Jarduerak, orokorrean, 2.0 baliabide digitalen erabileran eta sareko lanean oinarritzen dira. Horrenbestez, egindako proposamenetan ikasleak animatuko dira hainbat sare sozialetan informazioa kudea eta argitara dezaten, lankidetzan ari daitezen, eta, eskuratutako informazioa baloratzean, jarrera kritikoa zein hausnarkorra gara dezaten. Aldi berean, gune birtualetan adostutako arauak ezagutzeko eta aintzat hartzeko aukera izango dute.
Sekuentzia didaktikoen xedea da ikasleek eduki kurrikularrak ikastea eta gaitasun digitalak eskuratzea, IKTak ikasgelan aplikatzeko proposamen batetik abiatuta.
Ikasleek sekuentziako edukietan aurrera egingo dute etapaz etapa. Banaka egingo dute, baina taldeka egiteko jarduerak proposatuko zaizkie. Etapa bakoitzean adierazi egingo zaie zer egin behar duten eta zer baliabide erabili behar dituzten. Sekuentziek ikasleei eskaintzen dizkiete:
Landuko den edukiaren arabera, hauek eskainiko dituzte:
Sekuentziako irakasleentzako gidaren helburu nagusia da irakasleei laguntzea proposatutako ikasketa-segida planifikatzen eta praktikan jartzen. Premisa horiek kontuan hartuta, gidek irakasleei eskaintzen dizkiete:
Ebaluazioak, burututako sekuentzien emaitzak aztertzeko tresna ez ezik, ikasketa-prozesua erregulatzekoa ere izan behar du. Horregatik, sekuentzia didaktikoan txertatuta egon behar du, prozesuan landuko diren jardueren parte izan. Jarduera horiek hausnarketa egiteko aukera eman behar diote ikasleari, egiten ari denaz, izan dituen zailtasunez, egin dituen akatsez, behar duen laguntzaz, eta hobetzeko eta aurrera egiteko bideez.
Ebaluazio hori hausnarketa-ariketa da, aurretiko ezagutzak prozesuan ikasten ari denarekin lotzeko aukera ematen duena. Akatsak abiapuntu gisa hartzen ditu, zailtasunez jabetzeko eta haiei aurre egiteko. Helburua ez da ikasleek zer ez dakiten jasotzea; jakitea baizik ezaguerak nola aplikatzen dituzten, informazioa nola lotzen duten, konponbideak bilatzeko trebetasunak nola aktibatzen dituzten... Ebaluazio horrek irizpide, adierazle eta ikasketa-helburu zehatzen multzo zabal bat izan behar du oinarrian, ez zenbakizko kalifikazio soil bat.
Gaitasunetan oinarritutako ebaluazioak lehenetsi egiten ditu ulertzea, aztertzea, lantzea, justifikatzea eta erantzunak argudiatzea, eta ez informazioa buruz ikastea eta errepikatzea.
Proposatutako jarduerak, nahiz azterketa-, koebaluazio- eta autoebaluazio-tresnak irakasleen erreferenteak dira, ikasleen ikasketa-prozesua nahiz haiek lortutako emaitzak baloratzeko.
Proiektu honen filosofiaren gakoetako bati jarraiki (Arakatu, sortu, argitaratu eta partekatu), material hau irekia, pertsonalizagarria eta berrerabilgarria da. Materiala erabiltzeko, ondorengo prozesuari jarraitu behar zaio. Gida egiteko erabili diren irudiak sekuentzia jakin bati dagozkio (Laburpena) eta, beraz, orientagarriak dira.
Sekuentzia didaktiko bakoitzak, ZIP fitxategi bat deskargatzeko atal bat dauka. Material deskargagarria.
Lotura hori aukeratzean ZIP fitxategi konprimitu bat deskargatzen da:
Gorde fitxategia botoian klik egingo dugu fitxategia gure ordenagailuan deskargatzeko. Behin ordenagailuan izanda, bi klik egingo ditugu fitxategiaren gainean, deskonprimitzeko programarekin ireki eta edukia ikusteko:
Landuko dugun materiala non gorde zehaztuko dugu eta karpetak bertara aterako.
Behin materiala deskonprimituta, karpeta zabaldu eta hiru karpeta ikusiko ditugu:
Sekuentziaren edukia: Ikasl_sekuentzia
Estiloarekin ikusteko behar diren artxiboak: Zz_programa
Imsmanifest.xml fitxategi bat, Moodle-ek edo antzeko plataforma batek prozesatzeko informazioa duena. Bertan, ikastaroaren edukiak zuzen azalduko zaizkio erabiltzaileari, dagokion balio pedagogikoa erantsita.
Orain karpeta guztiak aztertuko ditugu.
Sekuentzia guztiek dute Ikasl_sekuentzia izeneko karpeta bat.
Ondoren zz_programa karpetan sartuko gara, bertan baitaude sekuentzia ohiko estiloan bistaratzeko behar diren fitxategi guztiak.
Karpeta hori egituratik kanpo mugitzen badugu, materiala modu honetan ikusiko dugu:
“js” karpetak eta imsmanifest.xml fitxategiak ikasketarako plataforma birtualetako nabigatzaileei dagozkie, eta beraz, ez da komeni haiek editatzea.
Helburu hauek hartu dira kontuan materialen egitura zehazteko:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Sekuentzia didaktiko bakoitzak konprimitutako fitxategi bat dauka, deskargatzeko ZIP fitxategi bat, helburu hauekin:
Sekuentzia honen fitxategia deskargatzera eta askatasun osoz aztertzera gonbidatzen zaitugu. Esteka honetatik egin dezakezu.
Materialen egiturari edo sarbideari buruz laguntza edo orientabideak behar badituzu, ez utzi materialen erabilerari buruzko atala irakurri gabe.
Sekuentzia didaktiko guztiak bi modutan erabil daitezke:
Sekuentzia didaktikoak sortzean arreta berezia jarri da bi erabiltzaile-profiletan:
Sekuentzia didaktikoen diseinuak sustatu egiten du arbel digital elkarreragilea (ADE) erabiltzea. Horrela, irakasle batek hauek egin ditzake ikasgelan:
Sekuentzia didaktiko guztiak linean landu daitezke, besteak beste, Moodle edo LAMS plataformen bitartez, ikasleen jarraipenerako eta kontrolerako tresnak baliatuz. Sekuentziak Moodle batean erabili nahi baditugu, beharrezkoa izango da sekuentzien ZIP fitxategia deskargatzea (ikasleen bertsioa) eta Moodle, blackboard edo antzeko ezaugarriak dituen plataforma batera inportatzea.
Horretarako, administratzaile-baimena behar da delako plataforma horietan, eta sistemak adieraziko dituen urratsak jarraitu (garrantzitsua da edukia nola inportatu azaltzen duen plataformako tutoriala oinarri hartzea).