MATEMATIKA Arloa
Estatistika
3. jarduera
5 de 6
0%

3. jarduera

Grafikoak egiten eta interpretatzen

Grafiko estatistikoak oso garrantzitsuak dira, egindako ikerketei buruzko ideiak ulertzen eta komunikatzen laguntzen baitute. Baina komunikazio-lana zehaztasunez, argi eta eraginkortasunez egin behar da, datuek emandako informazioa aldatu gabe.

Egin grafikoak eta aztertu ea berotze globalak eraginik izan duen ala ez Bilboko uztaileko gehienezko tenperaturen batez bestekoan.

Jarduera

Kalkulu-orriko tresna egokiak erabiliz, egin barra-diagrama bat, datu multzo bat soilik aukeratuta. Zuen irakasleak adieraziko dizue zer grafiko egin behar duzuen.

GRAFIKOA

URTEA

A

1973, 1980, 1987, 1994 eta 2009

B

1983, 1989, 1995, 2003 eta 2009

C

2004, 2005, 2006, 2007, 2009

D

1976, 1986, 1991, 2004 eta 2009

Aztertu zer informazio ematen duen egin duzuen grafikoak. Zer ondorio atera dezakezue? Zuen ikaskideen ondorioak eta zuenak antzekoak al dira? Eztabaidatu gertatutakoaz zuen ikaskideekin eta irakaslearekin, eta idatzi horri buruzko gogoeta erabiltzen ari zareten testu-fitxategian.

Lerro-diagrama denbora-tarte jarraitu bateko datu kopuru handiak adierazteko erabiltzen da. Osatu lerro-diagrama, 1973. urteaz geroztik erregistratutako urte guztiak kontuan hartuta.

Lerro-diagrama datu kuantitatiboen adierazpen grafiko bat da. Barra-diagrama bateko barra bakoitzaren goi-oinarriaren erdiko puntuak elkartuta lortzen da.

Adierazi zer informazio ematen duen grafiko horrek, eta eztabaidatu zuen ikaskide eta irakaslearekin. Idatzi ondorioak erabiltzen ari zareten testu-fitxategian.

[Grafikoak aztertu] adierazpenean, datuen azterketa bat ikusiko duzue. Horren bidez ulertuko duzue datu-aukeraketa batzuek ondorio okerrak ateratzera eraman gaitzaketela. Ikus dezagun bada!

Kalkulagailua

Egin klik irudian, kalkulagailua erabiltzeko.

Kalkulagailua

Zalantzarik izanez gero, erabili eskuliburua.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Grafikoak aztertzea

Egin klik irudian, aurrera egiteko:

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Laura Zingaretti eta José Orenga
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest