MATEMATIKA Arloa
Irakasleentzako gida
Orientabideak
2 de 16
0%

Orientabideak

Orientabide metodologikoak

1. jarduera. Joera zentraleko neurriak kalkulatzen (1 saio)

Diapositiba-aurkezpen bat erabiliz, joera zentraleko neurrien esanahia azalduko zaie ikasleei, haientzat esanguratsuak eta ulerterrazak diren adibideak erabiliz.
Azalpenak eman ondoren, jarduera bat proposatuko zaie, ikasitako joera zentraleko hiru neurriak eskuz kalkula ditzaten. Hautatu den datu multzoan behar bezala daude bereizita joera zentraleko neurriak, haurrak ohar daitezen moda, oro har, ez dela neurri egokia eta ez dela batez bestekoa erabiltzerik komeni baldin eta datu multzoak muturreko baliorik badu.

Bilbon zenbait urtetan uztailean izan diren gehienezko tenperaturei buruzko informazioa bilatzeko unea heltzen denean, komeni da urteak haurren artean banatzea.
Ikasleek aurrez kalkulu-orririk erabili ez badute, azalpen orokor batzuk eman beharko zaizkie. Horretarako, oso erabilgarria izango da arbel digitala (ADE edo proiektagailua eta ordenagailua).

Zenbakizko datu horiek ematen duten informazioari buruzko eztabaidaren haritik, komeni da ikasleei ulertaraztea zer neketsua den datu horiekin lan egitea eta beharrezkoa dela estrategiaren bat erabiltzea. Beraz, beharrezkoa da informazioa zenbaki bakar bat erabiliz laburtzea, notekin, talde baten adinarekin eta haurren egunerokotasuneko beste adibide batzuekin gertatzen den bezala.

1. jarduera

2. jarduera. Joera zentraleko neurriak aztertzen (1 saio)

Ikasleek datu multzo bateko joera zentraleko neurriak kalkulatzen ikasi dutenez, ikasitakoaz baliatu beharko dute datu errealei buruzko kalkuluak egiteko. Ikasleek haientzat ezaguna den hiri bateko tenperaturak erabiliko dituzte kalkulu horiek egiteko, aztertzeko eta berotze globalaren ondorioak sumatzen ote diren erabakitzeko.

Ikasleak berotze globalaren arazoa ulertzen has daitezen, hari buruzko bi bideo ikustea proposatzen da.
Ondoren, Bilbon uztailean erregistratu diren gehienezko tenperaturei buruzko informazio zehatza lortu beharko dute. Bilaketa errazteko, komeni da urteak ikasleen artean banatzea.
Ikasleek aurrez kalkulu-orririk erabili ez badute, azalpen orokor batzuk eman beharko zaizkie. Horretarako, oso erabilgarria izango da arbel digitala (ADE edo proiektagailua eta ordenagailua).

Azkenik, eta ikasi duten bezala, Bilboko tenperaturen joera zentraleko neurriak kalkulatu beharko dituzte (kalkulagailua erabiliz, esaterako): batez besteko aritmetikoa eta mediana. Jarduera honetan, garrantzitsuena ez da joera zentraleko neurriak kalkulatzea, baizik eta zenbaki horiek zer informazio adierazten duten ulertzea.

2. jarduera

3. jarduera. Grafiko estatistikoak interpretatzen (1 saio)

Kalkulu-orria erabiliz, ikasleek datuen adierazpen grafikoa egingo dute. Irakasleak aukeratuko du zer grafiko egin beharko duten ikasleek. Jardueraren helburua da azkenerako grafiko guztiak egitea, haietako bakoitzak era bateko informazioa ematen baitu.
Ondoren, talde-eztabaidari emango zaio bide, ikasleek uler dezaten grafiko bat (edo oro har, estatistika) gaizki erabiliz gero, informazioa itxuraldatu eta interes partikularretarako erabil daitekeela.

Azkenik, datu kopuru handi baten grafikoa egingo dute, bai eta datu horiek zer eratan adieraztea komeni den erabakiko ere. Horrez gain, grafiko horiek azterketen emaitzak azkar, zuzen eta ulertzeko moduan adierazteko aukera ematen dutela azpimarratu beharko da.

Ikasleek, beren azken txostenean, berotze globalak Bilbon uztaileko gehienezko tenperaturetan izandako eraginari buruzko ondorioak idatzi beharko dituzte, bai eta estatistikako tresnak erabiliz aztertu eta adierazi dituzten datuetatik lortutakoak ere.

3. jarduera

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Laura Zingaretti eta José Orenga
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest