MATEMATIKA Arloa
Luzerak neurtzea eta alderatzea
2. jarduera
4 de 6
0%

2. jarduera

Neurriak hartzen jarraituko dugu

Orain, talde bakoitzak gainerakoei erakutsiko die zer emaitza lortu dituen aurreko jardueran; hau da, zein den lortutako neurriekin osatu duen taula.

Zuen emaitzak aurkezten dituzuenean, erantzun galdera hauei:

  • Zaila ala erraza izan da horrela neurtzea?
  • Objektu berberak neurtu dituzten taldeek emaitza berberak lortu al dituzte?
  • Zer da errazagoa, klipak ala zentimetroak erabiltzea? Zergatik?

Gelako objektuak neurtzen

Jarduera

Orain, taldekide bakoitza neurtu beharko dugu... baina, aurrez, haren altuera kalkulatu beharko duzue iritzira.

  • Zer esan nahi du iritzira neurtzeak?
    Ikaskide baten altuera iritzira kalkulatzea da; hau da, neurtu gabe, zer altuera izan dezakeen esatea: “Nire ikaskidea... altu dela esango nuke”

Neurtu gabe:

  • Zuen ustez, zenbat luze da zuen taldekide bakoitza, zapatatan neurtzen badugu?
  • Zuen ustez, zenbat metro eta zentimetro luze da zuen taldekide bakoitza?


Neurtuta:

  • Zenbat luze da zuen taldekide bakoitza, zapatatan neurtzen badugu?
  • Zenbat metro eta zentimetro luze da zuen taldekide bakoitza?

Ondoren, talde bakoitzak taula hau bete beharko du:

Taldeko kidea

Iritzirako neurria, zapatatan

Iritzirako neurria, metro eta zentimetrotan

Neurria zapatatan

Neurria metrotan

Mesa y zapatos

Mahai bakoitza 3 zapata baino luzeagoa eta 4 baino laburragoa da. Mahai bat 3 zapata eta erdi luze da, gutxi gorabehera. 1 mahai = 3,5 zapata.

Deskargatu taula hori hemendik: 2jarduera.zip (.odt)

Jarduera egin ondoren, egin galdera hauek:

  • Hurbildu al dira neurri errealetara zuen iritzirako kalkuluak?
  • Zertarako balio du neurriak iritzira kalkulatzeak?
Kalkulagailua

Egin klik irudian, kalkulagailua erabiltzeko.

Kalkulagailua

Zalantzarik izanez gero, erabili eskuliburua.

Gehiago jakiteko

Sistema metriko hamartarraz gain, badira beste neurri-sistema batzuk; esate baterako, unitateen sistema anglosaxoia, Ingalaterran eta Ameriketako Estatu Batuetan erabiltzen dena. Sistema hori mendeetan zehar erabili izan diren neurrien multzoa da. Hauek dira sistema horretako luzera-unitateak: hazbetea (2,54 cm.), oina (30,48 cm.), yarda (91,44 cm.) eta milia (1,609 m.).

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Nuria de Alva eta José Orenga
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest