INGURUNE Arloa
Irakasleentzako gida
Orientabideak
2 de 17
0%

Orientabideak

ORIENTABIDE METODOLOGIKOAK

1. jarduera. Nahaste-motak bereiztea (homogeneoak eta heterogeneoak), egun batean jandako elikagaien azterketan oinarrituta (saio bat)

Jarduera hasteko, aurreko egunean jandako elikagaien zerrenda egin behar dute ikasleek, gosarian, bazkarian, askarian eta afarian zer jan duten zehaztuz. Bai jandakoa bai edandakoa kontuan hartu behar dute, eta funtsezkoa da jangai guztiak jasotzea.

Ikasleek egin duten zerrendan bi nahaste-mota bereiztea da jardueraren xedea: homogeneoak eta heterogeneoak.

Ohiko gosari eta bazkari batean jan daitezkeen elikagai batzuen zerrenda dago “Ikaslearen gidan”, bai eta errezeta bat ere.

Adibide hori abiapuntutzat hartuta, eta galdera batzuen bidez, otorduetako bakoitzean bereiz daitezkeen osagaiei buruzko gogoeta bideratzen da, faseen kontzeptuari heldu aurretik.

Gero, ikasleek zutabe gehiago jarri beharko dituzte lehenago egindako taulan, eta jandako elikagai bakoitza nahaste homogeneo eta heterogeneo moduan sailkatu, osagaien eta faseen kopurua adierazteaz gain.

Iradokizunak:

Jarduera honetan, garrantzitsua da ikasleek ulertzea ezagutzen ditugun substantzia gehienak nahasteak direla benetan. Horretarako, komeni daiteke “ibilbide” bat egitea ikastetxean zehar, edo denon etxeak aipatzea, zenbat eta zenbat nahaste dauden agerian uzteko: jatekoa ez ezik, prestatzen ditugun beste gauza asko ere nahasteak dira. Nahaste asko eginda erosten ditugu: maionesa, ozpina, gurina, esnea, galletak, jogurta..., eta beste elikagai askok hainbat osagai eta gehigarri dituzte. Eguneroko beste zeregin batzuetan ere nahasteak erabiltzen ditugu: hortzetako pasta, ontzi-garbigailua, burua garbitzeko xaboia, hormetarako pinturak, erregaiak eta abar .

Gelako lanari dagokionez, oso garrantzitsua da soluzio asegabeak baliatzea, solutua disolbatzailean guztiz disolbatzen dela hartu baita kontuan erabilitako definizioetan; hau da, ez dagoela asetasunik.

Kontzeptu hori ikasgelan lantzeari dagokionez, ikasleek hartu ohi dituzten infusioetako bat adibide gisa baliatzea proposatzen da, eta infusio horretan gero eta solutu-kopuru handiagoak botatzea (eta ondoren nahasitakoa irabiatzea), disolbagarritasuna solutu- eta disolbatzaile-kantitatearen araberakoa dela argi uzteko; hau da, soluzioaren kontzentrazioaren araberakoa.

Disolbatzaile jakin batek solutu bat disolbatzeko duen ahalmena mugatua da. Muga horretatik gora (tenperatura berean jarraitzen badugu), gehitzen den solutu guztia ez da disolbatzen, eta ontziaren hondoan geratzen da.

Soluzio aseen kasuan, ikasleek esan lezakete osagaiak begi hutsez bereizten direla eta ez direla nahaste homogeneoak, heterogeneoak baizik. Garrantzitsua da hori argitzea, ez huts eginarazteko.

Azkenik, errezeta batzuk bila daitezke, ikasleek bi nahaste-motak jaso ez badituzte edo osagaiak zein diren ez badakite erabiliak izateko.

Ondakin. Euskal sukaldaritza, sukaldaritza mediterraneoa eta beste mundukoa.

http://ondakin.com/seccion/recetas

Joan 1. jarduerara.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • INGURUNEAREN EZAGUERA ARLOAREN KOORDINAZIOA: Elena Anguera
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEAK: Lorena Natalia Inzillo, María Inés Rodríguez eta Miguel Poza
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest