INGURUNE Arloa
Irakasleentzako gida
Orientabideak
3 de 17
0%

Orientabideak

ORIENTABIDE METODOLOGIKOAK

2. jarduera. Nahaste heterogeneoak bereizteko metodoak: iragazketa eta dekantazioa (saio bat)

Nahaste heterogeneoak bereizteko bi metodo aurkezten zaizkie ikasleei jarduera honetan: iragazketa eta dekantazioa.

Iragazketa da gehien ezagutzen dutena, etxean egiten dituzten zenbait prozesurekin erlaziona daitekeelako: zukua “iragaztea”, pasta “xukatzea” eta abar. Komeni da ikasleei argitzea desberdinak direla baheketa edo galbahea eta iragazketa, haien funts orokorra bera izan arren. Galbahea zenbait neurritako osagai solidoak bereizteko erabiltzen da; iragazketan, berriz, osagai bat likidoa da, eta bestea solidoa (esekidura-egoeran egon ohi da).

Ondoren, dekantazio-metodoa aurkezten da: nahaskorrak ez diren likidoak bereizteko balio du, eta likidoek dentsitate desberdina izateaz baliatzen da. Olioarekin eta urarekin egingo duten esperimentuaz gain, ardogintzako dekantazioa aipa daiteke, metodo horren bidez bereizten direlako muztioak eta ardoak.

Ikasleek, ondoren, bi esperimentu erraz egin behar dituzte bi metodoak erabiltzeko.

Iragazketan, harea eta ura bereizi behar dituzte iragazpapera erabiliz; dekantazioan, olioa eta ura. Bi esperimentuak errazak dira, baina komeni da ikastetxeko laborategian egitea, ikasleak tresnak erabiltzera ohi daitezen, eta laborategietako lan-ohiturak berengana ditzaten.

Bideo eta oharren bidez dokumentatu behar da prozesua bi esperimentuetan. Azken jardueraren zatietako batean, esperimentuaren bideoak proiektatuko dira, eta haiei buruzko iruzkinak egin beharko dituzte hartutako oharrak erabiliz. Garrantzitsua da azpimarratzea prozesu guztiak dokumentatu behar dituztela laborategian, den-dena jasotzeko.

Iradokizunak. Harea eta ura nahastean, garrantzitsua da harea ahalik meheena izatea, eta gehiegizko kantitaterik ez botatzea; lehendabizi, nahastea bereizteko, eta, ondoren, ikasleek bereizketa-prozesua ebaluatzeko.

Olio- eta ur-nahastearen kasuan, dekantazio-inbuturik ez badago, “etxeko” bat egin daiteke web-orri honetako jarraibideak kontuan hartuta:
http://centros5.pntic.mec.es/ies.victoria.kent/Rincon-C/practica2/pr-53/PR-53.htm

Baheketa ere lant daiteke. Etxetik iraztontzi bat ekartzeko eska dakieke, eta, adibidez, arroza eta harea bereizteko.

Joan 2. jarduerara.

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • INGURUNEAREN EZAGUERA ARLOAREN KOORDINAZIOA: Elena Anguera
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEAK: Lorena Natalia Inzillo, María Inés Rodríguez eta Miguel Poza
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest